LOVE

LOVE
LOVE

Wednesday, October 22, 2014

Cabaran 30 Hari Day 8: Merawat Sakit Lutut Dengan Shaklee

Korang penah mendaki gunung? Dah sampai Gunung Kinabalu. Hari ni bukan nak bercerita pasal 'Bercuti ke Gunung Kinabalu' tapi nak juga bercerita pasal gunung je.


Husband saya Jerry suka betul mendaki gunung dari zaman bujang lagi.... Bila dah kerap sangat naik turun gunung...bukit,lutut pun dah mula tunjuk tanda-tanda protes.



Apa lagi... terus dia rekemen kat diri dia sendiri Set Sendi dan Tulang Shaklee khas untuk merawat sakit lutut. Lutut ni kalau tidak dirawat menyebabkan kesukaran untuk kita bergerak, menjalankan aktiviti-aktiviti lasak dan sebagainya. Dan hasilnya memang positif la pada lutut Jerry.

Untuk warga emas pulak, masalah sakit lutut ni memang biasa kita dengar. Masalah-masalah seperti sukar nak naik tangga, nak rukuk dalam solat terbatas memang sering kita nampak.

Tambah kasihan melihat atuk, nenek ibu bapa menahan kesakitan akibat sakit sendi dan sudahnya bila terlampau sakit terpaksa menelan pain killer. Pain killer hanya bertindak mengurangkan rasa sakit tak terperi dan tidak pun merawat sakit sendi. Dan lagi jika digunakan dalam tempoh yang panjang berisiko merosakkan organ dalaman.


So penyelesaian untuk masalah ini....

SET SAKIT LUTUT SHAKLEE  

atau lebih dikenali sebagai 

SET SAKIT SENDI DAN LUTUT SHAKLEE






 Set sendi dan tulang yang lengkap mengandungi:


  1. Advanced Joint Health Tablet
  2. Ostematrix
  3. Omega Guard




Betulkah Set Sendi dan Tulang membantu merawat sakit lutut?



Advanced Joint Health Shaklee





Advanced Joint Health Shaklee 100% semulajadi, terbukti secara klinikal, sesuai untuk vegetarian untuk memperbaiki struktur sendi dan tulang anda dalam secepat 5 hari sahaja. Amalkan Advanced Joint Health Shaklee untuk kesihatan otot sendi dan tulang yang berpanjangan. Jadi sakit sendi tidak lagi menghantui anda.

Hasil ujian klinikal mendapati Ekstrak Boswelia dalam Advanced Joint Health Shaklee berkesan dalam masa 5 hari mengatasi sakit sendi dan tulang serta lebih berkesan daripada produk sakit sendi terkemuka di pasaran.



Kelebihan mengamalkan Advanced joint Health Shaklee
1.  31% Pergerakan menjadi lebih mudah berbanding sebelum menggunakannya  
2.    41% Pergerakan menjadi lebih selesa dan digemari ramai...  
3. Bebas kondroitin sulfat (kondroitin sulfat mengganggu glukosamina)   
4.  Formulanya berasaskan 100% sayuran. Sangat sesuai untuk vegetarian
5.   Mengandungi Vitamin C 6.   Mengandungi Zink, Tembaga dan mangan.  
7.   Mengandungi ekstrak Boswellia




Ostematrix

 


Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.


Ostematrix adalah vitamin kalsium yang membantu meningkatkan kesihatan tulang, meningkatkan kepadatan tulang dan mengelakkan simptom osteoporosis. Pengambilan kalsium secara konsisten bukan sahaja membantu masalah tulang juga membantu masalah sembelit, mencantikan kulit serta melegakan pengecutan otot ketika haid.



Omega Guard




Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega Guard Shaklee juga bertindak sebagai pelincir. Ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak Omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Pengambilan Omega akan mengurangkan radang pada sendi, bengkak sendi dan kekakuan pada sendi. Selain itu, pengambilan Omega juga mengurang risiko sakit parkinson. Mak saya sendiri pengamal tegar Omega Guard. Sejak mak saya amalkan dah kurang kebas kebas tangan dan sakit sendi.



Apa kata mereka yang dah mencubanya?






Jangan biarkan sakit sendi dan lutut ini menganggu pergerakan orang tersayang kita...kecil pelaburannya tapi besar manfaatnya. Jadikan hadiah setiap bulan untuk ibubapa kita.




IZA HAFIZAH 

017-7224442








No comments: