LOVE

LOVE
LOVE

Saturday, October 25, 2014

Cabaran 30 Hari Day 11: Rumah bersih dengan Basic H Shaklee

Yeay.... hari ni cuti lagi. Untuk wanita berkerjaya macam we olls ni hari cuti memangla dinanti-nantikan. Apa lagi... mengemas rumah la jawabnya!!

Dah habis mengemas satu rumah.... last sekali aktiviti mop lantai. Kalau bagi saya, ini kira aktiviti penutup la untuk projek kebersihan hari tersebut.... 




Gigih laki bini


Nama pun wanita berkerjaya, aktiviti gotong royong mengemas rumah ni memang perlukan kerjasam suami isteri.... Bila rumah bersih..... hati pun tenang, keluarga pun ceria!!! Tak gitu???
So bila saya dan Jerry dua dua takde aktiviti, maka aktiviti gotong royong adalah agenda wajib di hujung minggu.



Lepas kenal Basic H Shaklee, aktiviti mengemop lantai bukan lagi aktiviti yang susah. :)




Bila dah ada Basic H Shaklee.... urusan mop lantai memang saya yang akan volunteer?


Kenapa Basic H Shaklee jadi pilihan saya?


Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Sebagai contohnya, bagi membersihkan kesan susu tertumpah di baju, bangkai serangga yang terlekat pada tingkap dan sos yang tertumpah di lantai. Itu hanya tiga daripadanya, masih terdapat 997 cara penggunaan yang lain.



Ciri-ciri Selamat

  1. Kepekatan yang tinggi – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air  menjadi pembersih berkuasa tetapi lembut dan halus pada kulit.
  2. Pembersih serbaguna dan berkuasa menghilangkan kotoran,gris, dan kotoran dari permukaan mana-mana boleh dbasuh didalam dan diluar. cairkan mengikut arahan
  3. Tiada bilas, tiada sisa, formula bebas coretan, tanpa toksik
  4. Asli dan semulajadi
  5. Surfaktan biodegrasi



Tahukah anda?


Kebanyakkan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksik yang boleh meroksakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun 

Pencuci Super Organik BASIC H tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Sebab itulah, lepas lantai rumah anda siap dimop..... anak anda nak berguling-guling pun takde masalah. Sangat selamat untuk kanak-kanak :)


Pengakuan


Shaklee tidak mahu 'over claim' produk ini, 1 produk beribu kegunaan. Cuma, pengguna yang menggali sendiri kegunaan lain Basic H2 dan berkongsi. Hanya itu...

Ibarat UBAT GIGI berfungsi sebagai bahan mencuci gigi tapi jika MELECUR, TERKENA AIR PANAS, sapu ubat gigi.

Begitu juga dengan Basic H2 ini. 


Mai kita share hasil penggunaan Basic H Shaklee ni... biar gambar berbicara 


Lantai selepas dimo menggunakan Basic H Shaklee



Tingkap selepas dilap dengan Basic H Shaklee

Saya tempek gambar rumah saya sendiri la senang kan.... Bagi saya sendiri memang best mop lantai menggunakan basic H ni.... rasa nak pijak lepas mop tu memang sedap je... fresh gitu.

Bukan saja lantai, meja makan, dapur gas juga boleh dicuci dengan Basic H. 

 Ini testimoni dari pencarian google saya....




Lepas rumah dah kemas...boleh lah jemput kawan-kawan datang. Kan meriah kan.Boleh masak ramai-ramai dan makan sedap sedap. Sebabnya bila rumah bersih, kawan-kawan boleh datang berkumpul...bila tetamu datang... rezeki pun murah. Bukankah tetamu datang membawa rezeki?


Untuk dapatkan Basic H Shaklee hubungi saya

IZA HAFIZAH
017-7224442


Sebagai penutup tirai hari ini, tempek sikit Antara hasil tangan tetamu yang datang. Terima kasih kawan-kawan :)












No comments: