LOVE

LOVE
LOVE

Thursday, October 16, 2014

Cabaran 30 Hari Day 2 : Vitamin untuk warga emas

Hari ni nak share dengan kawan-kawan mengenai Omega Guard Shaklee
Inilah vitamin kegemaran mak saya. :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pejam mata anda.... bayangkan wajah-wajah kesayangan anda.... mak, abah, abang, kakak..... ok fokuskan fikiran korang pada mak dan ayah korang.
Nampak tak garis garis kedutan di wajah mereka. Belek tangan diorang, kasar? tenung anak mata mereka dalam-dalam.... aduhai.... tak letih kah mereka melayan karenah kita dari kecik? memerah tenaga, membanting tulang demi sesuap nasi. Terdiam.
Tak terbalas rasanya.

Bila lihat mak dah mula urut-urut tangan, abah yang mula lelah memanjat tangga rumah.... apa
tindakan kita sebagai anak? biarkan saja.... ?
kadang-kadang bila kita dengar mereka mengeluh tentang lutut yang dah tak kuat, badan yang tak segagah dulu.... kadang2 kita biarkan keluhan itu dimakan waktu.... berlalu begitu saja kerana kata kita dan terbiasa dengan ayat "Biasalah, bila dah berumur" kan?

bila satu hari.... anda dapat panggilan dari kampung, ibu dan ayah kita telah tiada....masa tu baru kita terkenang
 " yela...abah penah cakap dia slalu sakit dada".
 " kalau la ada peluang.... boleh belikan mak vitamin untuk mak"
  "kalaulah abah ada lagi..."

terlalu banyak kalau, kalau dan kalau.....

kenapa tak kita gunakan peluang yang ada sekarang? mahal sangatkah nilai sebotol vitamin jika nak dibandingkan dengan nyawa seorang ibu, seorang abah?



--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tapi... tak semua anak begitu, ramai yang prihatin pada ibu dan bapa mereka. Kerap saya dapat soalan... vitamin apa yang sesuai untuk orang tua kita?

Saya sangat suka mencadangkan Omega Guard.





Apabila usia anda menginjak ke 40-an, adakah anda mengalami tanda-tanda seperti di bawah??
  • berat badan meningkat
  • kulit kering
  • muka sembap
  • rambut rapuh dan gugur
  • kerap letih
  • mengantuk
  • pergerakan dan tindak balas menjadi perlahan
Simptom-simptom ini sering dianggap sebagai perkara semula jadi dalam proses penuaan, terutama bagi wanita yang memasuki era 40-an.
Boleh dikatakan hampir semua orang turut mengalami gejala sama, tetapi pada tahap berbeza. Namun, hakikatnya ia bukan sebahagian daripada proses semula jadi penuaan kerana ada orang masih mampu bergiat aktif, nampak awet muda, cergas dan tajam fikirannya, walaupun usia melebihi separuh abad. 


Jadi apa yang Omega Guard Shaklee boleh bantu kita?

Pengambilan Omega Guard yang konsisten dapat :
  • Membantu mengurangkan risiko alzheimer (nyanyuk)
  • Membantu dalam proses pembelajaran.(sangat digalakkan untuk student)
  • Merendahkan tahap trigliserida dalam darah
  • Mengurangkan risiko serangan sakit jantung
  • Mengurangkan risiko ritma jantung tidak normal yang berbahaya
  • Mengurangkan risiko strok
  • Melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
  • Merendahkan tekanan darah
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
  • Penyelidikan juga menunjukkan bahawa omega-3 menggalakkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah yang normal. Omega-3 juga menyokong otak, visi, dan fungsi sendi yang sihat




Lebih seronok rasanya kalau saya share testimoni kesayangan saya kan...

Testimoni 1
Ibu saya bila duduk diam je..mula tangan sebelah kiri lengoh2 dan kebas...bila ambil omega lega rasanya. Kalau sebelum ni sakit pinggang bila kerja lebih sikit.... kini tidak lagi dengan omega Shaklee. Terus dia rekemen pada kawan-kawan setaman, Sekarang ni sebelum habis stok Omega kat rumah...mak saya dan pesan siap-siap. Penah sekali saya terlewat bawa balik Omega untuk mak... gelisah mak dibuatnya,

Testimoni 2:

Ini kisah bapa mertua saya pulak. Papa saya ni menghidap asma yang saya kira boleh tahan kerap juga especially bila penat sepanjang hari. Dia kata...bagus betul ubat yang saya bagi, cepat lega semput dia. Lepas dah habis sebotol, dia order lagi sebotol sebab dia kata ada ubat lain yang dia makan rasa OK... TAPI OMEGA SHAKLEE lagi OK... :)






Masih lagi nak terus menunggu?
Renung-renungkan dan cari saya :)

IZA HAFIZAH
017-7224442

No comments: