LOVE

LOVE
LOVE

Monday, October 15, 2012

Mimpi

Malam itu mimpi yang datang sungguh bermakna...

Mimpikan abah datang.... dalam mimpi tu, saya tau abah dah takde dalam dunia ni....cuma abah datang singgah sekejap. Saya tengok abah duduk di sofa menonton bola.... tapi heran sepatah kata pun tak keluar dari kami berdua..

Tiba-tiba cepat saya lari ke bilik, capai handphone.... dan telifon si dia.... saya ckp, cepatlah dtg kalau nak jmp abah...abah ada ni... nanti tiba2 abah akan hilang.... (macam2 faham2 abah akan kembali ke alam dia).

Saya semakin gelabah.... cepatlah datang ke blh buat video call.... nanti awak tak sempat jmp abah.... nanti awk blh kenal abah....sambil jenguk2 ke luar takut abah hilang.

Tapi lepas tu.... sy dh tak ingat apa berlaku... :(

- - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - -- - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - -

Bila sy bgtau dia.... dia kata awk teringin ye abah kenal saya... takpe, abah tentu tau ... sedekahkan saja Al-Fatihah... 

Al-Fatihah utk abah... nanti sampai masanya sy bawa dia ke pusara abah. Abah jgn risau...skg dah ada org jaga saya mcm abah jaga saya... dia ckp dia tak boleh amik tempat abah tapi dia akan jalankan tanggungjawab dia mcm abah buat. dan setakat ni.... Alhamdulillah semuanya dalam keadaan baik dan memudahkan. abah jgn risau sbb saya dah tak sorang2 lg di sini, rasa sakit itu juga semakin pudar.

bila saat sukar itu datang dulu, slalu saya pujuk hati...saya yakin kalau abah ada tentu abah teman yg setia ....tapi kan abah, anak manja abah ni tetap tak pandai pam tayar kereta sendiri...huhu dan tahun ni sy akan blajar buat road tax kereta sendiri. owh abah nak tau... sy dah beli kereta baru sebab saya terpaksa sbb lepas abah meninggal, kereta abah asyik buat hal. sy rasa dia merajuk kot. setiap kali bawa kuar dr taypeng mesti tersadai di tepi jalan. pertama kali sy balik ke taypeng lepas abah tinggalkan kami, dlm bas sy menangis sebabnya selalu abah yg tunggu sy di bus stand kan... tapi xpe abah sbb skg syahmi dah cekap bawa kereta. masa kereta rosak dulu pun nasib baik ada fadhli n syahmi... adik2 semua dah pandai berdikari dan tau tanggungjawab masing2...Alhamdulillah.... fatin pun dah masuk universiti... klu abah ada tentu abah bangga kan... mesti abah yg antar fatin kan... masa isi borang pendaftaran, baru tersedar fatin jd 'anak yatim' tp dia sgt kuat abah... dlm sedih pun dia dpt score SPM n the best part dia dapat course yg memang menjadi idaman dia :)

Sebab tu sy cakap...abah tak perlu risau.... semoga abah tenang di alam sana. sampai masanya kami pun akan ke sana juga. entah cepat ntah kan lambat....

Rindunya kat abah.... dtg la lagi dlm mimpi2 kami.

Al-Fatihah utk abah.





4 comments:

nurulaieda said...

Al-Fatihah.

Nangis aku baca fizah. Be strong.

maeery jacguire said...

this is what we called lives goes on no matter what..i m sure abah is very proud of his family.

iza_hafizah said...

thank u all... yes life must go on... :)

Anonymous said...

i miss abah so much...al-fatihahh wat abah..