LOVE

LOVE
LOVE

Tuesday, February 21, 2012

Panggilan Pulau...

Saya nak bercuti... mahu rehatkan minda lagi... hari2 bercuti pun takpe.... janji tido hotel.... xshopping pun xpe...janji ada laut.... huhu... saya nak bercuti... tolongla ajak saya g bercuti.... tolong... tolong.... Jauh ke dekat ke saya tak kisah... janji ada laut... saya teringin nak tgk laut..... huhuhu....

Thaipusam haritu ramai2 ramai plan dengan sedara mara bercuti ke Port Dickson.... 4 famili memang best la sekali sekala berkumpul jauh dari hiruk pikuk kota...ceh....  Kami bermalam kat Permaisuri Resort, Port Dickson. Apartment 3 bilik memang sesuai n santai untuk famili besar.... budak2 lagi la best sebab ada pool kt bawah yg boleh luncur2 tu... bak kata adik "hebat la hotel ni..kak nor!!" Part paling best kitaorg dalam bilik Level 1... selang beberapa bilik ngan surau... surau dia mmg best, besar, selesa dan mendamaikan.





Kitaorg gerak dari KL dalam kul 11 pagi.... dalam kul 1 smp PD...terus pi kelah kat teluk Kemang... makan-makan mcm-mcm makanan... mandi manda...and part tak blh blah naik bot pensel tu... kalau kat Pangkor panggil Banana Boat... akibat kisah hitam bersama kawan2 dgn banana boat makanya konon2 dah taubat takmo naik lagi benda seangkatan dgnnya.... sekali anak2 buah ajak, cair gak. tapi...dengan syarat tak mau campak2 okey. Banyak kali ulang kat pakcik tu...,tak mau kena campak...pakcik tu tanya campak ckit blh? campak ckit ke campak banyak ke tetap tak mau (tetiba tingat nini punya mata lebam n tangan aku yg terseliuh sebulan)- souvenir free dr Pangkor. nasib baik pakcik tu bawa slow-slow...akhirnya kami sampai ke darat tanpa jatuh,.....yeeeehahahahhaa.....

 Bot pensel yg tersadai


 Budakni sorg je tak berani mandi laut.....mandi pool no 1






 Budak kecik ni bangun tido terus nak ikut turun...nak tgk matahari naik kot....




Lepas balik dari PD... selalu dgr mak sebut pasal tempat2 perkelahan lagi... kadang2 teluk batik... kadang2 batu feringgi... kadang2 lumut... okey mak... kalau mak approve, pergi tiap2 minggu pun saya suka :P

3 comments:

zana said...

bukan ini ke tempat yang kite pergi retreat tahun lepas...

Anonymous said...

don't forget to bring me along...hehe

iza_hafizah said...

kak zana: ahh tapi time retreat nk tgk laut pun xsempat... tu yg repeat tu...:)