LOVE

LOVE
LOVE

Monday, August 30, 2010

Ais oh Ais

Kalau dulu ramai je kawan2 aku yg cakap...

"Fiza, nanti kawin kitaorg kasi hadiah peti ais"

Tapi sekranag sejak2 diorg dah pegang duit sendiri ni xde maknanya nak bg hadiah peti ais.. masa skolah dulu bolehla cakap... sebab masa tu xpikir lagi pasal gaji xcukup, harga minyak naik, duit sewa umah..duit tol....(dia stat melalut dah...)

Sekarang dialog

"Fiza,nanti kawin kitaorg kasi hadiah ais sebungkus"...Huhuhu...

Dialog2 di atas terjadi disebabkan ketagihan aku pada ais batu... kunyah2 macam makan kropok je... kruk...kruk...kruk... nikmatnya...


Nyilu??? takat ni xde la lagi... ada org kata kalau minum ais boleh batuk, boleh migrain...tapi utk aku, Alhamdulillah takat ni ok lg...

Minat aku mengunyah ais ni sampai tahap aku boleh tahu kategori air batu yg macamana yg sedap... yg bulat kecik2 tu ok...yg petak2 tu agak payah sikit tuk mengunyah... kalau yg bulat besart tu xsedap...kalau buat sendiri...nipis2 je...ais tu sangatla gebu dan enak sekali dikunyah :P

Yg paling best aku juga boleh identify rasa ais tu dibuat dr air masak atau air paip...macamana rasanya?


Klau air paip... rasanya mcm air paip la :P

p/s: jgn la buat ais guna air paip... xbaik tuk kesihatan aku ... heheheh

No comments: