LOVE

LOVE
LOVE

Wednesday, June 10, 2015

Buah Pinggang Rosak Akibat Diabates

Selalu kan kita dengar buah pinggang rosak berpunca dari diabates?


Buah pinggang anda bertindak seperti penapis yang anda gunakan di dapur. Ia akan menapis bahan buangan dan menyimpan bahan-bahan yang berguna di dalam badan anda.
Apabila organ penting ini tidak berfungsi dengan baik, akan wujud kesan kesihatan yang serius. Kencing manis dan kegagalan buah pinggang adalah dua perkara yang saling berkaitan. Kenyataannya, diabetes adalah punca utama penyakit buah pinggang kronik. Nefropati diabetes pula (penyakit buah pinggang yang disebabkan oleh kencing manis)akan berlaku dalam satu daripada setiap tiga orang yang mengidap diabetes.

Umumnya, mereka yang sihat mempunyai dua buah pinggang. Buah pinggang menapis keluar bahan buangan. Buah pinggang anda juga berfungsi menghasilkan sel darah merah, mengawal tekanan darah dan membantu keseimbangan cecair dan mineral di dalam badan.

Darah mengalir melalui buah pinggang, melalui berjuta-juta penapis kecil yang dipanggil glomeruli. Bahan buangan akan ditapis keluar dan bahan-bahan yang diperlukan oleh badan anda, seperti protein, akan terpelihara. 

Ramai di antara mereka yang mempunyai penyakit buah pinggang tidak sedar bahawa mereka mempunyai masalah sehingga fungsi buah pinggang mereka menurun kepada kurang 25% daripada kapasiti normal. Pada tahap akhir penyakit fungsi buah pinggang adalah kurang daripada 10%  daripada kapasiti normal. Pada ketika itu, buah pinggang anda tidak lagi boleh mengekalkan hayat dan anda terpaksa menjalani rawatan dialisis atau rawatan pemindahan buah pinggang untuk terus hidup.

Secara amnya, lebih kurang 30-40% pesakit diabates yang mempunyai penyakit buah pinggang disebabkan diabetes (nefropati diabetes) akhirnya akan mengalami kegagalan buah pinggang. Kebiasaannya, ia mengambil masa 10-20 tahun dari masa penyakit diabetes bermula.

Tetapi, jangkamasa untuk buah pinggang anda gagal berfungsi boleh dikatakan akan menajdi singkat jika anda terlambat menyedari anda menghidap diabetes. Sebab itulah pentingkan untuk kita sentiasa melakukan rutin pemeriksaan kesihatan untuk mengetahui paras gula dalam badan kita.






RAWAT DIABETES DENGAN VIVIX

Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:

Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) 

Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

Mengawal kepekatan gula dalam darah

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera

Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

Mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.
 
 


Untuk order vivix, hubungi saya 
IZA HAFIZAH
017-7224442
COD SEKITAR LEMBAH KLANG DAN PUTRAJAYA

No comments: